Chcąc prowadzić w dzisiejszych czasach poważny biznes, ciężko zrobić to bez wsparcia Internetu. Technologia sieci komputerowej w ciągu ostatnich dwudziestu lat urosła tak niesamowicie, że obecnie jest pierwszym medium informacyjnym a co za tym idzie reklamowym. Internet pomaga dotrzeć do klienta lokalnego jak i tego ogólnopolskiego.
Najpopularniejszą metodą wyszukiwania informacji jest korzystanie z wyszukiwarki Google. Od kilkunastu lat jest to wiodący serwis tego typu na świecie. Wyszukiwarka Google generuje około 90 procent ruchu w sieci. Od strony użytkownika jest to genialne rozwiązanie – po prostu w pasek wyszukiwań wpisuje się interesująca frazę i wyszukiwarka zwraca listę adresów url, które według algorytmu najlepiej spełniają wymóg trafnej odpowiedzi.
Co robić, żeby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na frazy związane z twoja branżą? Przede wszystkim musisz mieć stronę internetową, na której zawrzesz swoją ofertę. Jeżeli chcesz, aby twoja witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google, powinieneś wykonać poniższe czynności.
- Wyszukanie fraz związanych z twoją ofertą które jednocześnie są na tyle popularne by generować odpowiednio dużą ilość wejść. Tutaj należy posłużyć się narzędziem do podpowiedzi słów kluczowych dostępnym w usłudze Google Ads. Można także skorzystać z serwisu Neilpatel.com, na którym znajdziesz narzędzie ubersuggest które da ci informacje o przewidywanym ruchu dla danych fraz przez miesiąc w przypadku konkretnych witryn.
- Optymalizacja twojej strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na takie aspekty jak: obecność frazy na stronie, zarówno w samej treści jak i meta tagu “title” oraz “description”, odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi treści witryny, linkowanie wewnętrzne. Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych to bardzo złożone zagadnienie, tutaj tylko zwracam uwagę na kilka istotnych punktów.
- Zdobywanie linków z innych stron. Linki zwrotne, inaczej backlinki, czyli tak zwane SEO off-site. Linki to cały czas jeden z najważniejszych czynników rankingowych w wyszukiwarce Google. Temat bardzo rozległy. Linki warto zdobywać ze stron, które same są mocno podlinkowane, z oryginalnych treści, powiązanych tematycznie z nasza stroną. Nie należy nadużywać jako anchorów fraz, jako anchor najczęściej powinien pojawiać się url.