Wprowadzenie na rynek nowego produktu czy też zainteresowanie odpowiednio dużej części społeczeństwa promocją produktu lub usługi wymaga najczęściej działań o charakterze bądź to ogólnopolskim lub też, w przypadku korporacji międzynarodowych, działań na obszarze wielu państw.
Aby dany produkt mógł przedrzeć się do świadomości osób będącymi potencjalnymi klientami – czy to jako nabywcy produktu lub odbiorcy usługi, musi rzeczywiście być obecny w miarę możliwości wszędzie tam, gdzie te osoby przebywają, tam, gdzie może skupić się ich uwaga.
Obecnie mamy pięć podstawowych obszarów, gdzie treści reklamowe mogą być emitowane. Są to: przestrzeń publiczna, prasa, radio, telewizja i największy z nich – Internet. Gdy mamy do czynienia z kampaniami reklamowymi, te wszystkie obszary są wykorzystywane. Jakie formy mają reklamy w każdej tej przestrzeni?
Miejsca publiczne. Tutaj przede wszystkim króluje reklama wielkopowierzchniowa, czyli banery. Są one montowane na budynkach czy specjalnych konstrukcjach. Spotkać je można w miastach, ale też przy autostradach.
Prasa. Różnej wielkości kreacje reklamowe – od cało stronnicowych plakatów po mniejsze banery. Spotkać można się też z artykułami sponsorowanymi, jednak w przypadku większości kampanii reklamowych stawia się na przekaż krótki i konkretny.
Radio. Tutaj oczywiście spoty reklamowe, ale też i mogą zdarzyć się audycje sponsorowane.
Telewizja. Do niedawna największe medium reklamowe, obecnie zajmuje drugie miejsce – za Internetem. Tutaj mamy reklamy emitowane w blokach reklamowych, mogą być też programy sponsorowane. Są także całe telewizje poświęcone promocji produktów.
Internet. Przede wszystkim reklama kontekstowa no i wykorzystywanie powierzchni na własnych stronach internetowych – do opisu produktu, usługi czy też promocji.
Wybór obszarów i rodzaju reklam dostosowuje się do konkretnych celów promocyjnych i marketingowych.
Działania podczas wielu kampanii reklamowych prowadzone są jednocześnie we wszystkich tych obszarach.